Tilastokeskuksen laskemaan naisten ostoskoriin laskettiin mukaan siideriä, teatterilippuja, salaattia ja paikallismatkoja, joita naiset käyttävät miehiä enemmän. Miesten korissa oli puolestaan miesten suosimia tuotteita, kuten keskiolutta, sikareita, moottoripyöriä ja porsaanlihaa.On pakko mykistyä tämän tiedon äärellä!
Neljän viime vuoden aikana naisten suosimat tuotteet ja palvelut ovat kallistuneet Tilastokeskuksen mukaan huomattavasti enemmän kuin miesten suosimat tuotteet.
---
Kyseessä lienee alitajuinen, tiedostamaton tuotteiden ja palveluiden hinnoittelu, jossa vaikuttaa se sama asenteiden näkymätön pohjavire, joka ohjaa esimerkiksi eri ammattien arvostusta ja sitä kautta johtaa osaltaan palkkaeroihin.
Orwell oli oikeassa ... 1984 on olemassa ja voimissaan... 2010-luvun Suomessa juuri nyt ja tänään. Puolue on jälleen kutonut Keisarille uudet koreat (v)aatteet. "Men han har jo ikke noget paa," sagde et lille Barn.
keskiviikkona, kesäkuuta 13, 2007
Suuri salaliitto
Jukka ehti jo kirjoittaa fi-libissä Raili Nurvalan nerokkaasta kolumnista Elämä kallis, tyttöseni! Pikkupoika on kuitenkin niin otettu Railin taloutta syväluotaavasta analyysista, että lainaa pätkän kirjoituksen vastaansanomatonta logiikkaa.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Olen lukenut Raililta joskus ihan järkevän tuntuisiakin juttuja. Ehkä tämä naisen euro on 80 senttiä -hapatus on sumentanut järjen, mene ja tiedä.
VastaaPoista