perjantaina, heinäkuuta 13, 2007

Köyhä, elintasosi on liian korkea!

Kuin GreenFree yhdistyksen sivujen avaamisen kunniaksi Totuuden pääkirjoitustoimitus jatkaa märän vastavallankumouksellisen unelmansa vankkurien työntämistä kirjoituksessa Ilmastonmuutos pakottaa muuttamaan elämäntyyliä.
Yltäkylläisyydessä elävien ihmisten valinnat joutuvat uudenlaiseen puntariin. Jos tulevaisuudessa haluaa tehdä entiseen tapaan työmatkansa yksityisautolla, siitä joutuu maksamaan nykyistä paljon kovemman hinnan. Samaten pientalojen lämmitystä ohjataan tulevaisuudessa yhä kovakouraisemmin.
Köyhä! Sinun ei pidä autolla ajeleman. Ei aikoinaan Paratiisissakaan (syvä kaipauksen huokaus) autolla huristellut kuin Puolueen valitut; rupusakki ajeli Ladalla jos sattui sellaisen vuosikymmenten jonotuksen jälkeen saamaan. Köyhä! Hanki tarpeeksi vaatteita, jos paleltaa. Tulevaisuudessa lämmittää saat siten, siellä ja silloin kun Puolue parhaaksi katsoo.
Ajankohtaiseksi nousevat myös muut keinot, joilla ihmisiä kannustetaan siirtymään yksityisautoista joukkoliikenteen käyttäjäksi. Tukholmassa ovat jo käytössä tietullit.
Köyhä! Älä sinä turhaan huolehdi tietulleista; tulevaisuudessa et edes unelmoi autosta. Kansalainen! Älä turhaan murehdi mitä ne muut kannustavat keinot ovat, kyllä sinä ne sitten huomaat. Paratiisissakin ihmisiä kannustettiin siirtymään aina Siperiaan asti, eikä se vaatinut toteutuakseen mitään erikoista ennakkotiedottamista.
Tämä kaikki edellyttää myös mittavia julkisia investointeja. On rakennettava kaukolämpöverkkoja ja kehitettävä raideliikennettä.
Hyvä toveri! Kyllä Puolue tietää sinua paremmin miten sinun rahasi käytetään. Sinun parhaaksesihan Puolue on ennenkin investoinut perusteollisuuteen ja infrastruktuuriin.
Esiin nousee myös yhdyskuntarakentaminen; olisi osattava rakentaa riittävän tiiviisti ja samalla kuitenkin ihmisten virkistystarpeet huomioiden.
Toveri! Tämän ongelman Puolue on jo viisaudessaan ehtinyt ratkaista!
Mutta demokratiassa päätöksiä ei tehdä vain ylhäältä alaspäin, vaan niillä tulee vime kädessä olla kansalaisten enemmistön hyväksyntä. Miten suostuvaisia ihmiset lopulta ovat maksamaan vaikeasti arvioitavan ilmastonmuutoksen hidastamisesta? Jos hintana on oman mukavan elämäntyylin muuttaminen tai jopa elintason lasku, halukkuus osallistua ilmastotalkoisiin saattaa supistua nopeasti.
Radio Jerevan vastaa: tämän takia Puolueen ja sen äänenkannattajan Totuuden vakaana pyrkimyksenä on siirtyminen kohti kansandemokratiaa, jossa valaistumattomien kansalaisten kitinä voidaan tarvittaessa sivuuttaa.

18 kommenttia:

  1. Tän viikon yleisönosastossa oli joku sekava kirjoitus, jossa vaadittiin Jungnerin puulaakille rahoitusta verottamalla kaupallisia kanavia, jotta Jungner miehistöineen voi jatkaa monikulttuurisuuden puolestapuhumista, joka on kuulemma yhtiön keskeinen tehtävä. Phuuuh...

    VastaaPoista
  2. "Ilmastotalkoiden" totalitaristinen luonne on hyvin käynyt selväksi tätä ennenkin. Ilman totalitarismia "ilmastotalkoita" on mahdoton toteuttaa aivan samalla tavalla kuin reaalisosialismia.

    VastaaPoista
  3. Joo, valtamedioiden kirjoittelu pohjustaa ihmisiä tähän "totuuteen" jonka mukaan globaali lämpeneminen olisi nimenomaan suomalaisten veronmaksajien aiheuttamaa ja näinollen siitä pitäisi seurata heille rangaistuksia. Kai tällainen oman pesän p...kaaminen on paljon helpompaa kuin esim entisen neukkulan energiateollisuuteen vaikuttaminen. Naapuri rakentaa parhaillaan kuutta isoa hiilikäyttöistä lauhdelaitosta jotta jäisi enemmän maakaasua vientiin.
    Tohotetaan Kiotosta suu vaahdossa, eikä mainita "epäoleellisia" asioita kuten esim pelkästään USAFin vuotuinen polttoaineenkulutus, 12mrd litraa joka ohittaa koko Suomen polttonesteiden kulutuksen...Miksei nää HS:n besserwisserit ole muuttamassa maailmaa siellä jossa oikeita muutoksia voidaan saada aikaiseksi??

    VastaaPoista
  4. Joo, niinpä, eihän meissä suomalaisissa ole koskaan mitään vikaa emmekä varmasti ole lainkaan vastuussa omasta osuudestamme päästöjen seurauksiin. Voidaan aina todeta, että joku muu saastuttaa pahemmin ja syyttää totalitaristiksi henkilöä, jota edes ihan mielettömän vähän kiinnostaa se, miten tämä planeetta voi. Tai itse asiassa se, millaiset ovat olosuhteet ihmislajille.

    Kuinka kukaan ihminen voi toimia luontoa vastaan, ainoastaan naurettavan epä-älyllisestä autofetissistään johtuen? Pakko ajaa, pakko autoilla, kauheeta kun MÄ en voi tehdä just vittu mitä MUA huvittaa.

    Interstellaarinen avaruuden siirtokuntien asuttaminen kun ei ole vielä mahdollista, voisimme ehkä muistaa olevamme osa luontoa ja yrittää olla tuhoamatta sitä. Planeettaa kun ei oikein voi vaihtaa. Kannattaisi myös tutustua siihen, mitä tapahtuu, jos maapallon keskilämpötila nousee kahdesta viiteen astetta ja kasvihuoneilmiö ruokkii lämpenemistä edelleen.

    Kerrothan meille kaikille, edustatko elinkeinoelämää, teollisuutta, kauppaa vai ihan vain kapitalistista ideologiaa? Mitään muita syitä nimittäin ei liene sille, että olet päättänyt liittyä niiden - onneksi harvojen - joukkoon, joiden tavoitteiden historiankirjoitus jonain päivänä helpotuksesta huokaisten toteaa hävinneen. Ja että uudetkin sukupolvet ovat saaneet mahdollisuuden syntyä.

    VastaaPoista
  5. Tänään Atte Poron dokumentti ilmastomuutoksesta Yle Teemalla.

    http://www.yle.fi/teema/tiede/tiededok/id13337.html

    VastaaPoista
  6. "Kerrothan meille kaikille, edustatko elinkeinoelämää, teollisuutta, kauppaa vai ihan vain kapitalistista ideologiaa? Mitään muita syitä nimittäin ei liene sille, että olet päättänyt liittyä niiden - onneksi harvojen - joukkoon, joiden tavoitteiden historiankirjoitus jonain päivänä helpotuksesta huokaisten toteaa hävinneen. Ja että uudetkin sukupolvet ovat saaneet mahdollisuuden syntyä."

    Hyvä otanta, kaikki nuo on omalta kohdalta tosia...yleensäkin jos ihminen käy palkkatyössä autolla ( kun ei paljon vaihtoehtoa ole) En ole erityinen autofetissi, sillä kuljetetaan kakarat tarhaan, safkat kaupasta kotiin ym, huvi(?)ajelut on jääneet parinkymmenen vuoden taakse, ajokortti-iän saavuttamisen aikoihin

    Näissä kirjoituksissa käsitelty viherfasismi on vaarallinen, totalitaristinen ilmiö joka tähtää ihmisten eriarvoistamiseen ja ns Datsa-kultturin luomiseen kuten ihannevaltio NL:ssä tai P-koreassa. Sivuseikkana saattaa olla joitain ympäristönsuojelullisia piirteitä. Olikos niin että GP:n perustaja ( kuka olikaan ??) on kääntynyt luomansa liikkeen kriitikoksi?

    VastaaPoista
  7. Puolueenvastaista propagandaa voi katsoa Google videosta vielä toistaiseksi:

    http://tinyurl.com/2ebbb9

    Linkin takaa löytyy dokumentti Fahrenhype 911. Katsokaa ja nauttikaa!

    VastaaPoista
  8. Oh, that I could read this language. Keep going!

    VastaaPoista
  9. Japanilainen sinänsä ihan järkevä lehti Animal Science Journal julkaisi ilmeisesti kieli poskessa tehdyn tutkimuksen, jossa laskettiin, paljonko kilon pihvilihaa tuottaminen rasittaa ympäristöä. Yhden pihvikilon tuottaminen vapauttaa 36,4 kg hiilidioksidia vastaavan määrän kasvihuonekaasuja ja noin 50 kWh energiaa kuluu logistiikkaan. Huvittavaa sinänsä, pääosa prosessin aikana vapautuvista kasvihuonekaasuista on metaanin muodossa! Tutkija vertasi tuon määrän vastaavan kolmen tunnin autoajelua. Puolueen jo romahtaneessa ihannevaltiossahan kansa ei paljoa ajella huristellut, ja näin jo ennen kasvihuoneilmiön tulemista kapitalistisen maailman tietoisuuteen, Puolueen mallimaassa tähänkin asiaan oli jo varauduttu. Odotan, koska tulee vegaanien vastuullinen kannanotto eduskuntaan pihvien haittaverosta samaan tyyliin kuin bensa.

    Parasta tutkimuksessa on, että kun jokainen luulee oman autoilunsa ja liikkumisensa tuhoavan tätä maailmaa niin vietävästi, niin tuosta saa vähän vertailukohtaa, kuinka saastuttavaa se oma elämä oikeasti on, ja kuinka huolissaan sen takia kannattaa olla.

    VastaaPoista
  10. Joo, tää suhteellisuudentajun katoaminen on aika pelottavaa, ihan tosissaan uskotaan että jos esim suomalaisten liikkumista rangaistaan vielä entistäkin enemmän niin tämä pelastaisi koko galaksin. Ei pelasta, tää "ympäristö"politiikka on ihan puhdasta valtapeliä,anekauppaa ja kiristämistä. Ei näillä kustannuksilla kukaan turhia kulje, ja jos kiristys kovenee, on se raha pois muusta toiminnasta.

    Muutenkin tuntuu siltä että "ympäristö"politiikkaa tehdään siitä lähtökohdasta että:
    - Asutaan Hkin kantakaupungissa
    - Ei kakaroita
    - Valtionlaitoksen suojatyöpaikka
    - Ei liikuta juuri spåralinjojen ulkopuolella
    - Käsitys luonnosta on mallia GP,Peter Singer ja Walt Disney
    - Käsitys energiamarkkinoista on mallia sähköä-saa-töpselistä-ei-tarvita-pahaa-voimalaa

    Jos tuosta kuviosta poikkeaa, se lienee rangaistava teko. Jos se on harkittua, pitäisikö yhteiskunnan heittää moinen kapinallinen kokonaan ulos??

    Suomessa metsät sitovat 20+ M tonnia Co2 vuodessa ( STT 20.7)...per capita Suomi taitaa olla parhaita ilmanpuhdistajia??

    Jos tuon määrän kertoo perheen nuppiluvulla ja jakaa esim auton co2/ km, aika paljon saa pyöritellä...

    VastaaPoista
  11. Mielelläni käyttäisin joukkoliikennettä, jos hinnat eivät olisi niin järkyttäviä. Helsingissä on hyvä kun saa kahdella eurolla ajella tunnin ratikoilla, mutta täältä Kotkasta Helsinkiin voin menopaluu-lipun hinnalla täyttää autoni tankin melkein täyteen.

    Autoni yhistetty kulutus on 6.5 litraa satasella, eli siitä voi laskea kuinka monta kertaa pääsee (teoriassa) Helsinkiin ja takaisin.

    VastaaPoista
  12. "Kerrothan meille kaikille, edustatko elinkeinoelämää, teollisuutta, kauppaa vai ihan vain kapitalistista ideologiaa?"

    Pahat bisnesmiehet ovat lähteneet mukaan ilmastonmuutoksen torjuntaan huomattavasti innokkaammin kuin keskiverto kansalaiset, ainakin kun selailee vaikkapa The Economistin mainoksia. Pian ei enää löydä sellaista suuryrityksen mainosta, jossa ei viitattaisi hiilidioksidiin tai vihreyteen.
    Tietenkään suuryritysten toiminta ei ole vielä lähelläkään päästötöntä, mutta eipä ole tavallisten kansalaisten tai valtioidenkaan toiminta.
    Kapitalistinen ideologia sen sijaan on ainut ideologia, joka kulkee käsi kädessä ihmisten hyvinvoinnin, köyhyyden vähentämisen ja ennen kaikkea vapauden ja oikeudenmukaisuuden kanssa. Se ei ole myöskään ristiriidassa ilmastonmuutoksen torjunnan kanssa. Pahat kapitalistit maksavat jo nyt mm. työvoiman, maan ja tilan käytöstä, joten miksei myös ilmakehän?

    VastaaPoista
  13. Niin se on että maailma on aika raadollinen, muistuttaen välillä huvipuistoa ts asiat alkee liikkua ainakin johonkin päin kun niihin laittaa rahaa. Ihmisten syyllistäminen ja jakaminen valistuneisiin vihernatseihin ja saastuttaviin "kapitalisteihin" on aika puusilmäistä, totta kai mulle on ympäristö tärkeä ja minun sekä sen suuren hiljaisen enemmistön maksamat verovarat mahdollistavat kaikenlaisten yhteiskunnan elättämien "ympäristö"ihmisten puuhailun ja p..kanheiton

    Oikeastaan olen ideologiastani ja toiminnastani aika ylpeä, koska oma työ edistää ympäristön hyvinvointia ja energiankäytön tehostamista. Aika paradoksaalista, kuten on sekin että kun jossain päin maailmaa on iso katastrofi ( Sudan, Indonesia, Iran), vilahtaa tv-kuvissa poikkeuksetta Suuren Saatanan ( U$A ) leimoilla olevia viljasäkkejä ja vesisäiliöitä jotka ovat amerikkalaisten veronmaksajien kustantamia, kuten C-130 kuljetuskoneet ja helikopterit joilla ihmisiä evakuoidaan...ihmeesti muuten kelpaa safka ja kuljetuspalvelu tiukan paikan tullen. Rauhanvaltion kontribuutiot on yleensä olleet tyyppiä AK-47 ja Katjusha

    VastaaPoista
  14. "Pian ei enää löydä sellaista suuryrityksen mainosta, jossa ei viitattaisi hiilidioksidiin tai vihreyteen."

    Vihreys myy. Lisäksi päästökaupan kaltaiset toimenpiteet luovat uusia bisnesmahdollisuuksia. Esimerkiksi lakkauttamalla päästöjä generoivan tehtaan voi tienata hyvin rahaa myymällä päästöoikeuksia.

    Esimerkiksi hiiliteollisuudessa monet yritykset kannatavat MMGW:tä, koska se karsii pienempiä kilpailijoita pois markkinoilta.

    Valitettavasti ilmastomuutokseen liittyvä bisnes ei tuota lisäarvoa kansantaloudelle. Ns. rent-seeking eli taloudellisen ympäristön manipulointi itselle edulliseksi on kuitenkin maailman kannattavin bisnes.

    VastaaPoista
  15. "Kuinka kukaan ihminen voi toimia luontoa vastaan, ainoastaan naurettavan epä-älyllisestä autofetissistään johtuen? Pakko ajaa, pakko autoilla, kauheeta kun MÄ en voi tehdä just vittu mitä MUA huvittaa."

    Pakko on liikkua, jotta pääsee paikasta 1 paikkaan 2. Suomessa päästöistä lähes 90% tulee muista lähteistä kuin henkilöautoista, joten aika heppoisat perusteet syyllistää juuri autoilijat hiilidioksidipitoisuuksien noususta.

    Ja kyllä autoilu on vielä aivan lain turvaama, eli saamme kaikki ajella ihan niin paljon kuin haluamme. Vapaus on hieno asia, toivottavasti voimme nauttia siitä tulevaisuudessakin.

    VastaaPoista
  16. "Pakko ajaa, pakko autoilla, kauheeta kun MÄ en voi tehdä just vittu mitä MUA huvittaa."

    Olisi hienoa, jos kaltaisesi paha ihminen kerrankin loukkaisi itsensä vakavasti jossain hevon kuusessa, etkä voisi moraalisi takia soittaa ambulanssia, koska se on - hui kauhistus - AUTO!

    Autoilua ei tulla lopettamaan, vaan se lisääntyy tälläkin hetkellä maailmanlaajuisesti (ja hyvä niin), joten ole hiljaa, nilkki.

    VastaaPoista
  17. Kerrothan meille kaikille, edustatko elinkeinoelämää, teollisuutta, kauppaa vai ihan vain kapitalistista ideologiaa?

    Ihan kaikkia noita sekä myös muita Puolueen vihollisia. Lisäksi minulla kasvaa häntä ja sarvet sekä tykkään syödä pikkulapsia aamiaiseksi.

    VastaaPoista
  18. http://www.frontpagemag.com/Articles/ReadArticle.asp?ID=29264

    VastaaPoista

Valitse itsellesi jokin nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. "Nimetön" ei ole nimi!